Hvordan ser fremtidens salgsorganisation ud?

Med rasende hastighed forandres vores købsadfærd. 80 % af alle købsbeslutninger starter med en søgning på Google. Hvordan dette påvirker en salgsorganisation kan variere. Generelt kan man sige, at det grundlæggende og mest afgørende er, at man sørger for at kigge på sin egen butik og definere værdien for kunden ved at købe netop der.

Hvordan vil kunden gerne foretage sine køb? Har jeg en virksomhed, som agerer på tværs af landegrænser, kan jeg måske effektivisere købsprocessen med en webshop. Hvis jeg arbejder med noget, som er kritisk vigtigt for forretningen, hvor købsprocessen involverer mange beslutningstagere, og som har en stor betydning for kundens virksomhed, kræves noget helt andet.

For at forstå hvordan fremtidens salgsorganisation kommer til at se ud, må man forstå, hvordan kundens købsadfærd forandres af globaliseringen og de digitale hjælpemidler. Derefter skal du overveje, hvordan du bedst og mest effektivt støtter deres købsproces. Udefra og ind er nøglen! Derefter kan du begynde at kigge på, hvilke funktioner der bliver nødvendige for at lykkes med dit foretagende. Først herefter kan du lave en agenda for, hvilke typer af adfærd og hvilken erfaring det kræver for at lykkes.

Hvordan kan du understøtte en virksomhed med en grundstruktur for hjælpemidler, nøgletal og struktur for belønning? For at lykkes med en transformation er det afgørende at slippe egne konventioner og se på omverdenen med nysgerrighed! Det kan være svært at gøre det selv, så find istedet et forum hvor du kan få inspiration og input. Hvordan har andre gjort det? Hvad findes der af tekniske muligheder? Hvad er måske muligt, som du ikke troede muligt? Vil du gerne have råd til noget litteratur eller nogen at debattere med?


Del